2011-03-11

Katter och kaffesump

Tips: Har ni problem med katter som går i rabatterna? Lägg dit kaffesump! Katter avskyr lukten och håller sig sedan borta.

Fråga: Min katt äter kaffesump! Slickar utanpå kaffebryggaren osv. Är det farligt?


Källor: Nätet.

Dubbelsvar: Katter kan, likt andra levande varelser, ha för sig saker. Jag har aldrig varit med om katter som haft någon särskild relation till kaffesump, varken till eller från. I synnerhet det rätt vanligt förekommande trädgårdstipset vore intressant och enkelt att utvärdera. Någon kaffedrickare med katt som vill kolla? Vad händer t.ex. om man strör det i kattlådan? Själv tror jag att katten skiter i kaffesumpen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har inte katt, men mina grannar har och jag använder kaffesump som gödning i rabatterna pga det höga innehållet av kväve. Mina studier visar att ditt antagande stämmer.