2011-07-30

Lördagsfråga: 4 x 4



Här har jag fuskat. Mycket lite, men dock.

6 kommentarer:

Magnus sa...

Uppe till höger en illustration av en "Auxiliary Unit operational base". Brittiska hemliga bunkrar under andra världskriget, avsedda för motstånd vid ev. invasion.

Nere till vänster en bild av en tavla för en variant av dart - "fives", vilken har fyra olika grundvärden - 5, 10, 15, 20.

Joakim sa...

Och nere till höger är det ju Jorden fotograferad från Voyager 1. Men vad hjälper det?

Lena Synnerholm sa...

Bilden uppe till vänster, verkar visa någon sorts tåg. Pendeltåg, tunnelbana, monorail, eller rent av maglevtåg? Spårvagnar är det i alla fall inte. Jag tror jag aldrigt sett någon spårvagn, som liknat vagnarna på bilden.

Joakim sa...

BART, CART, DART, EART(H)!

Joakim sa...

Stor del av äran till Magnus, förresten. Utan "Auxiliary Unit operational base" hade det inte gått, men så fort jag googlade på det uttrycket och såg att första träffen kom från en organisation som hette CART föll resten av bitarna snabbt på plats.

Hexmaster sa...

Dessutom tog Magnus den svåraste (antar jag?) först. Men Joakim satte helheten. Också bra. Vad den går ut på tar vi imorgon.