2011-12-18

Vår Borg är oss en väldig Gud

OK, den här får ni inte missa. DN publicerar en sorts text om finansministern. Om den är ett avancerat skämt är den genialisk. Om den är på allvar så -- lyckas jag inte tänka vidare.

Den är så bländande på så många sätt. Här finns plattityder, klyschor, omtagningar, irrelevanta uppgifter, rent trams, vel, och en massa annat som jag inte vet om det heter något. En modern klassiker, förutspår jag. Njut och analysera.


Borg: Jag drömmer om att vara hemma mera, Dagens Nyheter 18 december 2011

4 kommentarer:

Tore Kullgren sa...

Min gissning är att reportaget är ett resultat av livsstilsjargong, brist på intressanta anekdoter, brist på intresse från Borgs sida, och en ideologisk klyfta mellan reportern och Borg.

http://stockholmsfolket.se/tore/ulrika-by-intervjuar-anders-borg/

Martin sa...

en snabb koll för tankarna till reklam-artikeln om det intressanta parets intressanta lägenhet i somras...

Magnus sa...

Som Martin påpekar; man får osökt ett sug att åter läsa om den stilrent inredda vindsvåningen som via den gigantiska köksfläkten sprider väldoft över takåsarna..

http://www.dn.se/bostad/vindsvaningar-har-blivit-ett-satt-att-leva

Lena Synnerholm sa...

Tore Kullgrens förklaring är bättre, än att det skulle vara ett skämt. Jag tror i alla fall mer på den.