2012-02-19

Hexmaster spår 2012

I bloggposten Heikki Vesa ingen profet fick jag en utmaning: att själv sia. Bra idé! Med tanke på att åtta blåmusslor av tio i kontrollerade undersökningar presterat bättre än Heikki så borde ett stjärnstopp som undertecknad kunna få in åtminstone några halvgarderingar.

För resten av 2012 ser jag följande:
  • en stor naturkatastrof
  • flera ganska stora naturkatastrofer
  • en känd och älskad person som avlider
  • en känd och hatad person som avlider
  • folk som har ihjäl varann
  • Socialdemokraternas partiledare kritiseras
  • en ledande tjänsteman på regeringssidan gör bort sig
  • en stor mutskandal väcker ilska och förvåning
  • en nyhet som väcker stort uppseende visar sig vara en bluff/skämt/reklamkupp
  • blandade gräl om utformningen av Stockholms innerstad
  • en historietidning gör ett omslag utan Hitler, hakkors eller n-ordet
  • en bloggerska blir till allmänt åtlöje, möjligen med flit
  • en storfilm kantas av stridigheter
  • en påkostad svensk TV-produktion blir ett fiasko
  • Facebook blir ännu mer ute
  • Twitter blir mer populärt än utedass
  • en ny diet löser alla problem

Källor: Frenologi, rumpologi, kaffesumpologi, adastrologi, kostologi, granskandet av inälvorna i en Subway-baguette inköpt på Göteborgs centralstation den 11 februari, och sist men inte minst mina pålitliga kulor.

6 kommentarer:

Kurt sa...

P4 Extra hade en spådam som spådde vad det var för kronarvinge som skulle födas:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=4979251

Gugge sa...

Du hade fel:

"en stor mutskandal väcker ilska och förvåning"

Jag minns ingen som uppfyller denna profetia! Amatör!

Dennis sa...

Gugge: Telia i Azerbajdzan.

Gugge sa...

Väckte det verkligen förvåning? :-)

AH sa...

Vet inte om jag bara letar dåligt, men vad jag kan se så utvärderade du aldrig dina spådomar som utlovat. Visserligen räknade du kanske kallt med att världen ändå skulle gå under den 21 december 2012, så du trodde inte att du skulle behöva göra det. Men hur som helst. Då jag ser dina spådomar så var det några saker som slog mig.

Då det gäller älskad och hatad person som avled så tänker jag först på att Neil Armstrong borde passa in på båda dessa punkter. En hyllad symbol för dem som drömmer om rymden, men samtidigt hatad person av de som tror månlandningen var en bluff. Dock insåg jag senare att jag kanske överdrev hatet då nog Buzz Aldrin mer hamnat i fokus bland dessa människor. Neil verkar en del tro ville berätta "sanningen", men vågade inte medan Buzz utnyttjat "lögnen". Så det får istället bli Larry Hagman som nog kan anses både älskad och hatad (hans rollkaraktär i Dallas har jag en känsla hade den effekten).

Då det gäller bloggerska som blir till allmänt åtlöje så tänker jag direkt på Katrin Zytomierska som hamnade i fokus efter ett inte allt för smart inlägg om modellen som Sats använde. I efterdyningarna av det försökte ju många göra Katrin till allmänt åtlöje.

Då det gäller dieten så finns väl en liten kantboll då det gäller 5:2-dieten. Den verkar ha slagit igenom i Storbritannien 2012, men i Sverige verkar det ha dröjt till 2013 innan den riktigt slog igenom. Du skriver å andra sidan inte om i vilket land det gäller. En riktigt siare hade i alla fall sett det som en helträff.

Hexmaster sa...

Ha! Nej då, denna profetia hade jag glömt fullständigt. Återkommer.