2015-09-28

Lördagsfråga 379: VoF på bokmässan

  1. Några Zero ombord på japanskt hangarfartyg.
  2. Från dataspelet Zwei!! (två utropstecken just så), från 2008 för PS2 m.fl. Det utspelas i en värld som fått heta Granvallen.
  3. Majel Barrett, gift Roddenberry. När maken Gene Roddenberrys gjorde en sf-serie så stod hon för de flesta röstinsatserna av rymdskeppets talande datorer. Och så hade hon några roller i flera omgångar av Star Trek, en av dem Lwaxana Troi.
  4. Bilen UNO 001 är en kuriös historia som jag inte kände till alls: En sportbil från Linköping som, trots stort hallå (som icke desto mindre gick mig helt förbi) bara tillverkades i ett enda exemplar. "Something went wrong", som den engelska (och enda?) Wikipedia-artikeln sammanfattar.
0 2 3 1 satte Christian m.fl.. Däremot var det tydligen svårare att inse att man, med en bokstav för hallen, får E02:31, den monter på bokmässan där jag tillbringat fyra dygn - höll jag på att skriva, men långdagar menade jag.



Inga kommentarer: